fbpx

מי שיש לו את החיידק הזה לעולם לא יעשה משהו אחר

ענף המסעדות, בתי הקפה, הברים ומועדונים הם הענף עם הסיכון הגבוה ביותר. כל אדם אשר יגיע לכל יועץ עסקי עסקי/רואה חשבון עם רעיון למסעדה כנראה יקבל את אותה התשובה: ״למה אתה צריך את זה?״ ״עדיף שתוותר״ אבל מסעדנים הם זן נדיר. אם יש לך את החלום המטורף הזה של לפתוח מסעדה והתחום בוער בך. כנראה שזה מה שתעשה.

משבר הקורונה הוא המסמר האחרון בארון של הרבה עסקים בתחום הבילוי והפנאי, עסקים שהיו ״מדממים״ עוד לפני המגיפה כבר לא יתאוששו והחזקים נמצאים במצב שהם חייבים לעשות פעולות בכדי לשמור על מפעל החיים שלהם עם דופק.
בעברי היה לי פאב ובחלוקה עם השותפים שלי לאותה העת, הייתי אחראי על הצד השיווקי.
אני מבין מקרוב לליבם של המסעדנים שבסך הכל מנסים להתפרנס, כל מי שמהתחום מבין, כסף גדול אין כאן.
אני זוכר חודשים טובים בפאב כשאתה מתכנן סוף סוף לקצור קצת רווחים אבל תמיד מזגן יתקלקל ויהיה משהו שישבש את התוכניות. תמיד יהיה משהו.
אבל כשאתה אוהב משהו ויש לך תשוקה אליו העשייה היא החשובה ואתה תמיד צריך להשאר במשחק.
כיום אני מנהל שיווק של קבוצת איינשטיין, קבוצה שכלל עשייתה היא בתחום הפנאי והבילוי. בין העסקים של הקבוצה הם זאפה באר שבע, אגאדיר באר שבע, מילבה, רכבת צפון, פארוק בשוק שבת״א, פאסדה, רובע בר יין, מימי פיצה ועוד.

כאשר מדובר בפאב או מסעדה השיווק הינו גורם מכריע, במיוחד היום, במיוחד עכשיו. בעבר מספיק שתיהיה טעים. היום הטעם חשוב כמובן, אבל בנוסף חשוב גם שהמנות יצטלמו טוב לאינסטגרם, שבמסעדה תיהיה חוויה מיוחדת והמקום יצליח לשדר מסר של ״מגניב לבלות ולאכול אצלי״, ״אני המקום הכי הכי לבלות בו״
״כולם מדברים עליי״.
כל מי שבענף יודע שפאב לא מוכר בירות וקוקטיילים, מועדון לא מוכר מוזיקה ובית קפה לא מוכר קפה.
המקומות האלה מוכרים חוויה, אווירה, שחרור.
בירה מאחד המותגים המוכרים תוכל למצוא בכל קיוסק בשליש מהמחיר, זה לא סוד, כולם יודעים זאת, אבל האווירה והייחודיות צריכות להצדיק את האקסטרה כסף שהלקוח משלם.
עסקים שהשכילו להבין זאת הם העסקים היותר יציבים בענף.

ואז הגיעה הקורונה.

במאמר אני רוצה לשתף אתכם במהלכים אסטרטגים שיווקים ופרסומים שעזרו לנו להשאר במשחק ובמקרים רבים להצליח לצאת מחוזקים.
לפני הסגר הראשון עלינו בשיחת ועידה, המטה ומנהלי עסקים ותכננו את המשך הפעילות ואיך אנחנו מצליחים לצלול מתחת לגל ולהרים את הראש כשהוא יעבור. חשבנו ותכננו מספר מהלכים והחלטות שיווקיות שעזרו לנו להמשיך לפעול גם בימי ההגבלות והסגרים.

  1. הקמנו במהירות מערך משלוחים גם לעסקים שלא היה בהם מערך כזה – דאגנו שהחוויה תשמר גם במשלוח עם מארזים ממותגים, מארזים שומרי חום, הקפדה על הlast mile, חווית הטעם, הקפדה מהודקת של שירות הלקוחות.לא הורדנו פרסומים – היה חשוב לנו מצד אחד להשאר בתקשורת עם הקהל ומהצד השני לקדם את השירותים החדשים שלא היו קיימים.
  2. הקפדה הדוקה על נהלי הקורונה – הלקוחות מאוד רגישים בתקופה הזאת ושמירה מהודקת על כללי הקורונה נותנת לאורחים בעסקים הרגשת בטחון. כאשר מתחרה לא מקפיד ואתה כן, אתה במצב של ייתרון בבחירת הארוחה הבאה של אותו הלקוח.
  3. שימוש בכל הכלים וההקלות מהרשויות המקומיות – בעסקים בבאר שבע, העירייה אפשרה להוציא לרחובות שולחנות וכסאות במרחק של 2 מטרים דבר שבעסקים מסוימים אף הגדיל את שטח המקום ודאג לפדיונות מצויינים (לפעמים גם בקנה מידה של שגרה ולו דווקא שגרת קורונה)
  4. עקביות – שמרנו על הvibe, האווירה וצוויון המקומות גם במצב החדש וכל מי שהגיע לבלות קיבל את המוצר כפי שהוא אוהב/שמע עליו ולמרות ההנחיות הצלחנו לייצר אווירה מנצחת ובטוחה.
  5. באחד מהעסקים נרתמנו וביצענו ייריד אמנים בכדי לעזור ליוצרים מקומיים שנפגעו ויכלו להגיע וקיבלו שטח ללא עלות למכור את יצירותיהם
  6. זאפה ב״ש שימש לאירוח של שבוע הופעות אונליין לארגונים כמו ״חבר״, העלה מופע מחווה לדודו טסה של מערים ממועצה אזורית אשכול וברצון תמידי להשאר בתודעה ולא להעלם.

אני ממש שונא את המשפט ״לעשות מהלימון, לימונדה״ וגם לא מאמין בו במיוחד שיש המון עסקים שנסגרו, אנשים שאיבדו את מקור פרנסתם ומיליון מובטלים הן בתחום השיווק ובכלל אבל אני כן מאמין שאפשר לבצע פעולות בכדי להשאר במשחק.
ואם הצלחנו לעשות זאת בענף עם הסיכון הגדול ביותר אני בטוח שאפשר לעשות זאת בענפים רבים.

סיימון סינק כתב את הספר “The infinite game” ודיבר על כך שעסקים הם משחק אינסופי, פעם אתה מוביל, פעם אתה מאחור, אבל כל עוד אתה במשחק, אתה בעיניינים.

כוצב המאמר:
רועי ריבק.
מנכ״ל רועי ריבק שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל
מנהל שיווק קבוצת איינשטיין
מנהל מחלקת אסטרטגיה ומחלקת דיגיטל במשרד פרסום ביינר כהן
www.roy-ribak.co.il

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 5 / 5. ספירת הצבעה: 1

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים