fbpx

האלגוריתם של פייסבוק וחשיבותו

המותגים הגדולים מצליחים לעורר עניין ברשתות החברתיות כשהם מבינים שפייסבוק איננה פלטפורמת פרסום אלא פלטפורמה להעברת מסרים ותוכן איכותי לקהל יעד. באמצעות מחשבה זו מותגים גדולים מייצרים קהילה טובה ואמינה ומחזקים את הקשר עם הלקוחות.

בעלי עסקים רבים (לא רק בענף המסעדנות), לא באמת יודעים מה קורה בנכסים הדיגיטליים שלהם (פייסבוק, אינסטגרם, אתרים ועוד). לא מתעניינים יתר על המידה ומפספסים המון ידע, מידע וכסף.
בואו נדבר על פייסבוק, כשעמוד נפתח וגם אם מנהלים אותו בפועל משמע, מעלים פוסטים, מגיבים וכו'. זה לא אומר שהנכס (העמוד) באמת שלכם.

למה אני מתכוון?

כשאתם פותחים חשבון במנהל המודעות(Facebook Ads Manager), המשרד פרסום מזין את פרטי האשראי שלכם ומבצע פעולות במטרה לקדם את הפוסטים שלכם בפייסבוק/אינסטגרם. אם החלטתם לאחר להחליף את משרד ולעבור לאחר ובדרך כלל מה שקורה זו אחת הטעויות הגדולות ביותר.

הרבה אנשים לא מכירים את מה שאכתוב עכשיו, אבל זה חשוב, חשוב מאד לדעת וקריטי ליישם.

האלגוריתם של פייסבוק עובד בצורה נורא פשוטה. כשאתם פותחים משתמש במנהל המודעות (מנהל מודעות נכנס בתוך ביזנס מנג'ר), האלגוריתם מתחיל ללמוד את הקהל שלכם (מי שהחלטתם שהקהל), מה הוא אוהב ומה הוא עושה לפי היעדים שאנחנו מציבים לפייסבוק (גיל, מין, סוג מכשיר סלולרי, מיקום, תחומי עניין ועוד). באמצעות הלמידה, האלגוריתם יודע מתי ישנה "הצלחה" משמע, מה שביקשנו מפייסבוק לעשות בוצע (מעורבות, לידים, מעבר לאתר וכו').

בקצרה על מנהל המודעות של פייסבוק:

פעולות פרסום מתבצעות במנהל המודעות שמהווה את הממשק ניהול המרכזי של חשבון הפרסום. דרך ממשק זה מתבצעות כל פעילויות הפרסום (הקמת קמפיין, ניתוח תוצאות, אופטימיזציה ועוד). למעשה, אין צורך בכלי נוסף על מנת לנהל את פעילויות הפרסום של עסק למעט מנהל המודעות.

כשאתם פותחים משתמש בביזנס מנג'ר (Business Manager), שמטרתו לאגד את כל הנכסים הדיגיטלים שלכם במקום אחד. חשוב שהוא יהיה באמת שלכם ולא ייפתח ע"י משרד פרסום כך שאם אתם עוברים ממשרד אחד לאחר, תוכלו לתת הרשאה בלבד ולא תאבדו את כל מה שהאלגוריתם כבר למד כי המשתמש בביזנס מנג'ר שלכם.

מה אפשר לעשות בביזנס מנג'ר?

  • לתת ולקבל הרשאה לחשבונות פרסום ולניהול עמודים עסקיים
  • לתת ולקבל הרשאה לניהול חשבונות אינסטגרם
    ועוד..

לסיכום,
חשוב לזכור, ברגע שהחלטתם לעבור ממשרד אחד לאחר וההרשאות (במנהל המודעות) לא שלכם כל הפעילות שנעשתה, מתחילה מאפס. בכך אתם מפספסים את גרף הלמידה שפייסבוק למד על הנכס שלכם. אני ממליץ לכולם על מנת להיות ממוקדים יש ללמוד גם אם קצת את המערכת של פייסבוק. מה התפקיד של כל ממשק ולמה הוא מיועד.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת הצבעה: 0

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים