fbpx

10 צעדים לשיווק מסעדה שיביאו לכם לקוחות

התחרות בענף המסעדנות היא קשה כאשר כל המסעדות סביבך רוצות בדרך כלל את אותם הלקוחות.
כדי להצליח, אתה צריך שתהיה לך אסטרטגיה חזקה! המטרה הסופית היא להוציא את הבשורה על האוכל, האווירה והשירות במסעדה שלך.
בנוסף, עליך לתת דגש על יצירת סועדים נאמנים המפיצים את הבשורה על המסעדה שלך. פירושו של שיווק הוא יותר משילוב בין אתר ופלטפורמת מדיה חברתית, אלא יצירת תכנית ואסטרטגיה עם גישה שיטתית שעובדת יחד עם האתר והפלטפורמות החברתיות שלכם.
כדי להקל עליך, ריכזתי את עשרת הצעדים המובילים שלנו לשיווק מסעדות, במטרה להגדיל את המכירות שלך:
1# צור יעדים ומטרות –
לפני שאתה יוצר את תכנית השיווק שאל את עצמך מה אתה רוצה להשיג.
השלב הראשון לשיווק מסעדה הוא בדיקה היכן אתה נמצא כיום ולאן אתה רוצה להגיע. אחת המטרות הכי ברורות של שיווק היא למשוך לקוחות חדשים ולשמור על הקיימים. אני ממליץ לעבוד על כל מטרה בנפרד, לרכז את המאמצים לפני שתוסיף אחת נוספת. נניח שאתה מסמן שימור לקוחות כמטרה. לאחר שסימנת אותה, עליך להתחיל ליצור ולקבוע יעדים, כך בסוף תוכל לדעת שהגעת אליה. זו צורת המדידה שלך. כל מטרה צריכה להיות ספציפית, ניתנת למדידה ורלוונטית.
2# קבע תקציב –
חלק מבעלי המסעדות חושבים שעדיף לקבוע את התקציב לאחר שתוכנן. אבל מה קורה כשאתה יוצר תכנית שיווקית ורק אז מגלה שאין לך כסף לעמוד בה?
התקציב שלך עומד לפני התכנית, כך שאתה יודע כמה כסף אתה צריך ויכול להוציא. כשאתה מגדיר את התקציב שלך, אתה יכול לשקול על מה "תבזבז" אותו. אל תהסס להשתמש בתקציב גבוה אם אתה חושב שאתה יכול להתמודד ולעמוד בזה.
כשאתה מגדיר את התקציב ומוסיף אותו לתכנית השיווק שלך, אתה צריך לדאוג לחזור אליו לעיתים קרובות, כך שתשמור על עמידה בו ולא תגזים.
3# זהה את שוק היעד שלך –
כל שיווק טוב, לא רק בענף המסעדנות, מתחיל במחקר. עליך לזהות את קהל היעד ולדעת איך נראה הלקוח האידיאלי שלך. אל מי אתה מנסה להגיע, האם הם יהיו פתוחים להצעות שלך? הדבר הכי חשוב הוא שתדע מה מבדל אתכם בתור מסעדה. 
לדוגמה, אם יש לך מסעדת פירות ים מעוצבת בסגנון המתאים בצבעי האוקיינוס ואתה מוכר את הפירות ים הטובים באזור שלך, לעיתים זה לא מספיק. עליך לחשוב על מאפיין נוסף שיבדל אותך ממסעדת פירות ים הדומה לשלך.
4# תשאל למה (Why) –
זו אחת השאלות החשובות ביותר בשיווק. אם אתה יכול לענות מדוע אדם ירצה לאכול במסעדה שלך, אתה יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך. הסיבה שעוזרת לך להבין את הלקוח שלך, מה הוא מחפש וכיצד תוכל לספק לו את זה.

5# דע את הצעת הערך שלך ללקוח – Uniqe Value Proposition
מה הלקוחות שלך רוצים ואיך אתה יכול לתת להם את זה? זה המקום בו אתה חושב על מה שמניע את הלקוחות שלך לחזור. מה הם מרגישים לגבי המסעדה שלך? הצעת הערך הזו כוללת את ההבטחות הלא כתובות שלך ללקוח שלך. לדוגמה: אתה מתחייב לספק שירות ללקוח 24/7, אתה מבטיח אוכל נקי וטרי. השתמש בהצעת הערך בתוכנית השיווק שלך ובהכשרת עובדים.
דוגמא טובה: דומינוס פיצה מבטיחים להגיע אליך עד חצי שעה עם פיצה חמה.
6# אופטימיזציית אתר האינטרנט – 
אתר האינטרנט שלך הוא נקודת מרכז חשובה בשיווק שלך. אם אין לך כזה, הגיע הזמן להכין אחד כזה. 
אם האתר שלך אינו ידידותי למובייל, תקן את זה. לאחר מכן, עליך לבצע אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלך על בסיס מתמשך.
7# ערוך תכנית לביקורות אונליין – 
אל תשכח לכלול ביקורות אונליין בתכנית השיווק שלך. זו צריכה להיות אחת המטרות שלך, לשמוע את דעת הלקוחות.
מרבית הלקוחות אינם מוכנים לנסות מסעדה עם ביקורות שליליות. אם יש לך ביקורות שליליות, שווה שתדע ותכיר אותן.
8# מינוף המדיה החברתית – 
יוצא לי לפגוש המון מסעדנים שמתעקשים לא ללמוד את המדיה החברתית ולתת רק לאנשי מקצוע לעשות את העבודה עבורם. אני בעד לתת את העבודה לאנשי מקצוע, אך יש לי בעיה עם לזרוק את האחריות על אנשי מקצוע ולא לבקר אותם. רשתות חברתיות הן הדרך החשובה ביותר והטובה ביותר להגיע ללקוחות, אתם חייבים להבין בהן אם לא ברמה גבוהה, ברמה מספקץ.
9# לקוחות קבועים –
התייחס ללקוחות קבועים בצורה מיוחדת! מגיע להם! ברגעים הכי קשים שלך וברגעים הכי טובים שלך הם שם.
לקוח קבוע מציג עובדה שכיף לו במקום שלך. הוא ימשוך למסעדה שלך קהל נוסף, יפרגן ויהיה הראשון לשמוח איתך.
לא סתם הכנסתי את הסעיף הזה! לקוח קבוע הוא שיווק חשוב.
10# הכשר את הצוות שלך – 
הצוות שלך חשוב, הכי חשוב! לצערי הם נשכחים לעתים קרובות. אתה יכול לעשות את כל השיווק בעולם, אבל אם האורחים שלך חווים שירות לא טוב, הם לא יחזרו. שירות לקוחות נהדר מתחיל בעובדים שלך. תתייחס לעובדים שלך בצורה נעימה ובוגרת. ברגע האמת הם יתייחסו היטב ללקוחות.

תמדוד את ההצלחה או חוסר ההצלחה שלך! אין דרך אחרת להבין אם מה שאתה עושה עובד.
בכל תחום במסעדה, לא רק בשיווק.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 4.6 / 5. ספירת הצבעה: 9

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים