fbpx

ניהול מסעדה, מה זה באמת אומר?

ניהול מסעדה זו משרה מאד קשה ולפעמים לא מתגמלת. על מנהל המסעדה להיות פנוי רגשית לעובדיו, לנהל את המסעדה, לשמור על רווחיות, לעמוד מול לקוחות כועסים, להתנהל מול ספקים והכי חשוב, להיות טוב בהמון תחומים.
הכישורים הנדרשים כדי להיות מנהל מסעדה כוללים כישורי אינטליגנציה רגשית, יכול הנעת אנשים וארגון. עם זאת, הכל תלוי בגודל ובקונספט של מסעדה.

אפרט פה מספר נקודות שלהערכתי מציגות את עבודתו של מנהל המסעדה בפועל: 

1. העסקה ופיטורין –
מנהל מסעדה אחראי על העסקה ופיטורין של עובדים, על תהליך קבלת עובדים וראיונות עבודה. מדובר בתהליך מעייף וקשה שעלול לקחת שעות רבות (על חשבון זמן חשוב אחר), העובדים מתחלפים בתדירות גבוהה ולא בהכרח יתאימו לעבודה מלכתחילה. כמו כן, ישנם עובדים שמתקבלים לעבודה ועוזבים מהר מאד, כך שהתהליך חוזר חלילה.

2. הזמנת מלאי –
מלאי הוא מרכיב מרכזי נוסף בתפקיד מנהל המסעדה. בדרך כלל המלאי מתמקד בפריטים בפרונט של המסעדה כמו מפיות נייר, ציוד ניקוי וכלי אוכל למסעדה. מנהל המסעדה וגם מנהלי המשמרת עשויים להיות אחראים גם על הזמנת משקאות חריפים, בירה ויין. על השף הראשי או הטבח להיות אחראי על הזמנת אוכל למסעדה מאחר והוא אחראי על הבישול והתפריט.
צריך לזכור, זה לא משנה מי אחראי על הזמנת המזון או המשקאות החריפים, מנהל המסעדה צריך להסתכל על ההזמנה כדי להבטיח שהיא במסגרת התקציב.

3. סידור עבודה –
יצירת סידור עבודה קבוע כדי לשמור על LC נמוך ככל האפשר ועל הקפדה על כל המשמרות. בנוסף, הוא צריך לאשר בקשות לימי חופש ולהחליט אילו חברי צוות יעבדו במשמרות העמוסות. תכנון אירוע אם מסעדה מספקת שירותי קייטרינג, תכנון אירועים פנימיים וחשיבה יצירתית על אפקט WOW בכל אחד מהם.

4. שיווק, פרסום ומיתוג –
מנהל המסעדה עשוי לדאוג גם לקמפיינים הפרסומיים והשיווקיים. הוא יכול לפקח על התקציב, לפרסם מודעות ולעדכן ברשתות חברתיות. המנהל יכול ליצור רעיונות לקידום מכירות למסעדות, החל ממבצעים של Happy Hour ועד מבצעים כמו 1+1, עסקית ועוד. בנוסף, לשמור על מיתוג ברור מול הלקוחות ולייצר רעיונות שיווקים שיציגו את המקום בצורה טובה אל מול הלקוחות הפוטנציאלים.

5. הנהלת חשבונות –
מנהל מסעדה עורך ביקורות על העסק יום יום ומוודא כי הוא עומד בהכנסות ומטרותיו כמו שמירה על אחוזי עלות עובדים, אוכל, משקאות, חשמל, מים וכו' נמוכים ככל האפשר. 
נקודה נוספת היא גניבות ציוד ואוכל. לצערי הנקודה הזו לא פוסחת על הענף שלנו והקפדה על הנקודה הזו בצורה חכמה ויעילה, יכולה לחסוך המון כסף ולגרום לסדר בהנהלת החשבונות. 

6. דוגמא אישית –
מנהל מסעדה חייב להיות דמות! כזו שרוצים לחקות, ללמוד ממנה ולקחת ממנה השראה. מנהל מסעדה צריך לעבוד הכי קשה ולקחת חלק במקומות שלא תמיד כיף להיות בהם. משמע, אם צריך לשטוף כלים כי שוטף כלים ברח הביתה אז לעשות את זה, אם זה אומר להיכנס לתקן תפקיד במטבח אז לעשות את זה והכי חשוב, אם זה אומר להיות הראשון מול הלקוחות אז לעשות את זה!

אם אתם מדמיינים לעצמכם חיים שבו מנהל מסעדה מחזיק ביד אחת כוס יין וביד השנייה מחלק הוראות, אתם לא במשרה הרלוונטית!

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 4 / 5. ספירת הצבעה: 5

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים