fbpx

מדוע מסעדנים נכשלים וכיצד ניתן להימנע מטעויות נפוצות

הסיבות רבות, בכתבה הזו אפרט בקצרה את הסיבות הרלוונטיות ביותר:

  1. בעלים לא מנוסים –
     יש הבדל עצום בין מסעדן לשף וזאת אחת הסיבות שמסעדות רבות נכשלות. אם אינך מכיר את ענף האירוח, התחבר עם מומחה לתעשייה כדי לקבל את התובנות הדרושות לך בכדי להפוך את העסק שלך להצלחה. אם יש לך יכולות בישול נהדרות זה חשוב, אך זה לא בהכרח יכולות ניהול, שיווק ועוד המון פרמטרים שצריכים להיות לבעלים של מסעדה.
  2. מיקום, "לוקיישן" – 
    מיקום טוב הוא חיוני להצלחת המסעדה, במיוחד באזורים עירוניים. מסעדות חדשות נכשלות מכיוון שהבעלים בחר מיקום ללא תנועה של אנשים, ראות לקויה או ללא חניה. תנועת אנשים באזור המסעדה מהווה אחוז ניכר מהכניסות למסעדה. וודאו שאתם ממוקמים במיקום טוב כדי להרוויח לקוחות פוטנציאליים העוברים ליד דלת הכניסה שלכם. במידה והעסק שלכם ממוקם במיקום לא מרכזי, תעשו פעולות (בעיקר פעולות שיווק) כדי למשוך את הלקוחות. אם העסק לא ממוקם במרכז העניינים, זה לא בהכרח אומר שלא תצליחו. 
    מה צריך לקחת בחשבון אם אתם בשלב בחירת המיקום?
    מיסי שכר דירה או רכוש יקבלו חלק משמעותי מתקציב התפעול שלכם. לכן, הקדישו את הכספים הדרושים למציאת המיקום הנכון.
  3. חשבונות ועלויות –
    בגלל אופי ענף המסעדנות, אין לזלזל בנושא הנהלת החשבונות. שלא כמו בעסקים אחרים, בעלי המסעדות צריכים לתת דין וחשבון על עלויות מזון, עלויות שתייה, שפיכה, שבירה, גניבות ושגיאות בהזמנות. כל הפרטים האלה פירושם שתוכלו להתחיל לראות בקלות מזומנים שדולפים בפינות העסק. בלי לטפל באמת בחשבונאות ובתזרים המזומנים, קל לבעלי המסעדות לראות את הכנסותיהם מתדלדלות מבלי לדעת בדיוק למה. השקיעו מחשבה בבחירת רואה חשבון טוב, עדיף רו"ח בעל ניסיון בענף המסעדות כדי לעקוב אחר כל אגורה. אבל לפני הכל, תבדקו ותוודאו את עצמכם יום יום.
  4. עלויות גבוהות בפתיחה –
    ישנן עלויות גבוהות בעת פתיחת העסק. בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם מוצפים ומתקצבים יתר על המידה עוד לפני שהמקום נפתח. פתיחת עסק חדש כמעט תמיד עולה יותר מהצפוי, בין אם זה נובע מהוצאות בלתי צפויות או עיכובים בבנייה. יש לקחת את זה בחשבון כשאתם מתכננים את התקציב הראשוני שלכם.
    אם יש מקומות שאפשר לחסוך, תחסכו! לדוגמה, לא בהכרח צריך לקנות ציוד חדש לחלוטין. חסכו קצת כסף על ידי רכישת ציוד יד שנייה. 
  5. שיווק לוקה בחסר –
    בכלכלה של היום, לקוחות מוצפים בעסקי מזון ופרסומות, מה שהופך את הנושא לקריטי יותר מתמיד. קמפיין שיווקי חזק הוא חיוני כדי לעזור למסעדה חדשה להצליח. אני שומע על הרבה עסקים שמעדיפים שפעולות השיווק שלהם תעבור מפה לאוזן וזה לא הכרח מעשה חכם לעסק שלכם. השקיעו בצוות שיווק או בחברת יחסי ציבור בעלי ניסיון בעבודה עם מסעדות וניצלו הזדמנויות לקידום מכירות באזורכם.
    דוגמאות לפעילות שיווק:
    השתתפות בפסטיבל אוכל מקומי יכולה לעזור להכיר את המטבח שלכם בפני קהל חדש. קמפיין שיווקי יעיל הכולל מדיה מסורתית וגם חדשה יכול להיות הגורם המכריע בהפיכת המסעדה החדשה שלכם למקום החם הבא. חשוב לשים לב שצוות העובדים מתודרך ומבין את העבודה לאורך כל הדרך, כך שלא תאכזבו לקוחות שמגיעים לאחר קמפיין.
  6. שירות לקוחות –
    הסוד של עסק מזון מצליח הוא לקוחות חוזרים המביאים לקוחות חדשים דרך פה לאוזן.
    שירות לקוחות יוצא דופן הוא חיוני בטיפוח קהל הלקוחות הנאמן הזה. קבעו מוקדם, לפני תכנית שיווק גדולה, את מדיניות שירות הלקוחות. וודאו שצוות הניהול שלכם יודע לאן לנווט את הספינה. תטפלו בעצמכם בפניות לקוחות, זה לא מוריד מכבודכם.
    אם טעיתם או שהלקוח באמת לא צודק, תמיד תזכרו, "הלקוח לא תמיד צודק, הוא תמיד דורש".

    ענף המסעדנות מורכב ומאתגר, אך הוא יכול להיות גם מתגמל. עם הכנה מתאימה וצוות מנוסה מאחוריך, אין שום סיבה שהמסעדה שלך לא תוכל לפתח מורשת מתמשכת ונוכחות מוכרת בקהילה המקומית שלך.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת הצבעה: 0

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים