fbpx

מדריך לבניית תפריט: 8 טיפים חיוניים, טריקים ודוגמאות

 

תפריט המסעדה הוא אחד הדברים הראשונים שהאורחים שלכם יראו. ישנים מצבים שהם יראו את התפריט לפני שיראו את המקום עצמו. לכן, חשוב שהתפריט יציג אתכם בצורה מעניינת ומזמינה.
איך עושים את זה לא נכון:
1. תפריט עמוס שמחולק להמון קטגוריות ובעל מספר רב של דפים כך שהלקוח מאבד את עצמו
2.  תפריט עם תמונות לא מתאימות ולא באיכות גבוהה
3. תפריט עם צבעים לא נעימים, פונט קטן או גדול מדי, שמות המנות ועוד

אז איך עושים את זה נכון?

1. תנועת עיניים –
כשלמדתי על נושא התפריט, שאלתי המון אנשים ומומחים בנושא התפריטים. כולם אמרו לי שבדרך כלל העיניים שלנו מתחילות מאמצע הדף, עוברים ימינה ולמעלה ורק אז שמאלה למעלה.
המשולש הזה נקרא "משולש הזהב". ישנם עסקים בעולם שעובדים בצורה הזו, כך שבכל פינה של המשולש הם בדרך כלל שמים את המוצרים הרווחיים ביותר.
2. השתמשו היטב בחלל הלבן –
העין האנושית לא אוהבת עומס, שימוש נכון בחלל לבן (במידה והתפריט ברקע לבן) תתרום ב30% בצפייה נוחה יותר בתפריט.
3. השתמש בתיבות וצבע –
הדגישו פריטים חשובים בתפריט, פריטים שידועים בתור "פריטים בעייתים" או לחלופין פריטים משתלמים עבורכם, מנות שתרצו שימכרו יותר.
4. הורידו את סימן ה₪ –
לאחר אין ספור בדיקות והמון מחקרים שקראתי, לקוחות לא אוהבים (גם אני לא אוהב 😊) לראות את הסימן של השקל.
,כשאני  משלם על מנה X ₪, יותר נעים לי לא לראות את הסימן. משהו בתוך הראש שלי גורם לי ולהמון לקוחות להרגיש יותר בנוח עם מספר שהוא ללא סימן. יתרה מכך, במחקרים שקראתי, אנשים נהנים יותר ומבזבזים יותר כשהם לא רואים את הסימן.
עכשיו, תחשבו על עצמכם מה היה נוח לכם.

5. צמצמו את התפריט –
תפריט חייב להיות מאוזן בין יותר מדי מנות למעט מדי מנות. שתי מנות של סטייק לעיתים נראות כמו שפע אבל לעיתים אפשר להתייחס לזה כבלבול מצד הלקוח ויכול גם להיות בזבוז מבחינתכם. קבלת תפריט ארוך עלול לפגוע במכירות.
תזכרו כלל- אם ללקוח לוקח יותר מדי זמן לבחור מהתפריט, הבעיה היא בדרך כלל בכם. ישנם גם לקוחות שאוהבים לקחת את הזמן, אבל בדרך כלל זו בעיה של סוג תפריט והצגתו. במצב כזה, במקרה הטוב תפסידו מכירות מהלקוח. במקרה הרע, תצטרכו לאבד שולחן נוסף בהמשך הסרוויס בגלל המתנה ארוכה מצד הלקוח שלא היה החלטי.
6. פרטו מנות ביעילות –
תיאור המנות חייב להיות ברור, נקי והכי חשוב מכירתי. יש לציין מנות חזקות כמו "מנות השף", מנות מומלצות. אם יש לכם עסקי מזון מהיר, כדאי שהתפריט יהיה קליל וזריז. אם יש לכם מסעדת שף, כדאי לשים לב לכל מילה. כל עסק והצרכים שלו.
7. עיצוב התפריט –
כשאתם מעצבים את התפריט הפיזי שלכם, תוודאו שמעל הכל הוא שימושי וקריא לכל האורחים. ניתן לניקוי, לא נהרס מהר, כך שהתחלופה שלו תהיה לעיתים רחוקות.
8. תפתחו את הראש –
מעט מאד עסקים שמים דגש על תפריטים בפונט גדול יותר לאנשים שזקוקים לזה, תפריטים בשפות פופולריות באזור שלכם (אנגלית, רוסית, ערבית,ספרדית). אני מכיר מסעדות שמציעות תפריט בכתב ברייל.
זו לא חובה אבל זה מוסיף ומציג את המסעדה שלכם בצורה טובה יותר.

עיצוב אינטיליגנטי של תפריט הוא אחד המרכיבים באסטרטגיה מוצלחת של מסעדה. ודאו שהתפריט שלכם משקף את הסגנון שלכם, האוכל והחוויה שאתה רוצה שהאורחים יקבלו.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 3.5 / 5. ספירת הצבעה: 2

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים