fbpx

7 נקודות לניהול נכון ויציב של מסעדה

1. שירות וזמינות – צמד המילים הללו לעד יגיע יחד. לקוח אוהב ששמים לב אליו ולפרטים הקטנים לפני שהוא צריך לדרוש אותם. הוא מגיע למסעדה במטרה לאכול, לבלות ולספוג אווירה שונה מהבית והסביבה הקרובה שלו. יש להעביר לעובדי המסעדה את תכנית השירות וללמדה בצורה מקצועית, לשים דגש על זמינות וקשר עין והכי חשוב, ללמד את העובדים לייצר שפה משותפת כך שלקוח שמגיע ביום X יספוג את אותה החוויה גם ביום Y.

2. שיווק ופרסום – כן, צריך לפרסם את העסק שלכם וכמה שיותר מהר. מסעדנים רבים מזניחים את תחום השיווק ומייחסים חשיבות נמוכה לאחת מהנקודות היותר חשובות שנרשום פה. שיווק מתבצע קודם כל על פי אופי וסוגה של המסעדה, על פי קהל יעד רלוונטי ואת מה שהמסעדה רוצה שלקוחותיה יראו ויעבירו הלאה. בעלי המסעדות צריכים וחייבים לדעת מה הם רוצים להעביר ללקוחות. חשוב יותר להצליח להעביר המסר בזמן אמת כשהלקוח מגיע, כי לקוח מפרגן הינו השיווק הטוב ביותר.

3. חדשנות – אין אחד שלא מרגיש את זה. המסעדה הפכה להיות עבור כולנו מקום לבילוי חברתי, משפחתי ועסקי. הצורך לחדש חייב להיות תמידי ועקבי. מסעדה יכולה להצליח ולמצוא חן בעיני הלקוחות או להיות לטעמם של הלקוחות, אולם היעדר שינוי ורענון שיכול להתבטא בפסטיבלים, מבצעים ותחרויות עלול לפגוע ואף לשעמם.

4. פידבק – חיובי או שלילי, זה לא בהכרח משנה. עובדים רוצים לשמוע את דעתכם על העבודה שלהם. תיזמו שיחות עם העובדים ותלמדו אותם את מה שאתם מאמינים, תעשו את זה בחיוך וחשוב שתדעו גם לומר סליחה כשצריך. תחושת שייכות בקרב העובדים תקדם את המסעדה. בעזרת פידבק מסודר ניתן ליצור אצל העובד את תחושת המסירות והמקצועיות הזו.

5. מבט לאחור – לא צריך לדעת למזוג בירה או להרים מגש כדי להבין שהבעיות מתחילות בדרך כלל ב"מאחורה" של העסק וההשפעה כל כך גדולה שקשה מאד לעצור אותה, במיוחד בתחום הזה. כסף גדול של בעלי המסעדות נמצא במחסנים שלהם. הזמנות מיותרות, קנייה מופרזת של מזון, שתייה ואיך לא, כמות בלתי נסבלת של כלים שנשברים. מעקב אחר הדברים שנראים זניחים תתרום לחסכון בכסף ומבט בצורה יותר רצינית ואחראית מצד העובדים. בנוסף, אחוז גבוה מהלקוחות שמגיעים אליכם למסעדה ירצו גם להיכנס לשירותים. תחסכו מעצמכם אי נעימויות, תדאגו שהשירותים יהיו נקיים עם כל מה שנלווה לזה.

 6. חפיפה וביקורות – הצורך בשינוי צוות העובדים מתבקש ולעיתים מצריך התעסקות גדולה מצדכם. נהלו תכנית חפיפות חכמה אשר מלמדת את העובד קודם כל על סוג המסעדה, אופי המסעדה ומה היא רוצה לשדר, ההתמקצעות של העובד תגיע עם הזמן. לעובד החופף יש אחריות רבה: מצד אחד לשרת את הלקוחות ולשמור על רמה אחידה גם בזמן החפיפה ומצד שני לחפוף את העובד החדש ברמה הנדרשת.

תעשו ביקורות לקוח סמוי , וודאו את עצמכם, גם אם אתם חושבים שאתם יודעים את כל הבעיות כי אתם תמיד שם. לעיתים גורם שלישי (לא מנהל ולא עובד) יכולים ללמד ולתרום יותר מכל אינטראקציה בין המנהל לעובד.

7. חשיבות המנהל – כל ששת הסעיפים הקודמים חשובים מאד. אבל, חשוב לזכור שהלב האמיתי של המסעדה הוא הצוות שנותן מעצמו יום יום. צוות שעובד טוב הוא צוות שמנוהל טוב. ניהול העובדים הוא עקב אכילס של רוב המסעדות.

עובדים מתחלפים בתדירות גבוהה, רובם עובדים במטרה לחסוך כסף לטיול ולסיים את הלימודים. אין ספק, ההתעסקות הקשה והמעייפת ביותר היא ללמד עובדים את צורת העבודה ואיך אתם רוצים שהלקוח יחווה אותה.

לא ניתן לתמצת ניהול מסעדה בשבעה סעיפים, אך היכרות ושליטה מלאה בסעיפים הללו עשויה לתרום בניהול יעיל ויציב.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 5 / 5. ספירת הצבעה: 1

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים