fbpx

בריף, אחד הכלים היותר חשובים בניהול תקין של מסעדה

מהו בריף ומי מעביר אותו?
בריף הוא שיחה בין מנהל המשמרת לעובדיו, מטרת הבריף היא לשמור על שפה משותפת בין העובדים במשמרת.
במהלך הבריף, המנהל מתדרך את צוות העובדים ומעביר את מטרות המשמרת. המנהל מציג נקודות חוזק וחולשה שחוזרות על עצמן, מציג את המנות המיוחדות (ספיישלים) ומוודא שכולם מוכנים למשמרת. מנהל המשמרת יכול להחליט על מה יידבר לפני כל בריף, אין אמת אחת.
מתי עוברים בריף? כמה זמן אורך בריף?
צוות העובדים מתודרך בבריף לפני כל תחילת משמרת, בוקר וערב. אורכו משתנה לפי סוג העסק, אך בדרך כלל 10-15 דקות.
מהן השלבים לבריף יעיל:
שלב א':
הגיעו מוכנים, תדעו בדיוק מה עליכם להעביר לצוות וודאו שהבריף מתחיל בשעה שהוגדרה ללא איחורים, כך יתנצל בצורה רצינית יותר. חשוב לשים דגש שהבריף עובר בזמן שכל הצוות לבוש בהתאם וכולם מצוידים בעטים/טאבלטים/פותחן יין או כל דבר כזה או אחר שמתאים לעסק שלכם.

במידה וזה לא יהיה כך, החלפת המשמרת תתעכב ויתכן שגם הלקוחות ייפגעו מחוסר בתשומת לב.

שלב ב':
יש להעביר את הבריף בצורה מקצועית וברצף הגיוני. הנקודות שעולות בתחילתו חייבות להיות קשורות לתוכן שיגיע בהמשך. המלצה שלי, אם אתם עושים בריף לצוות הפלור, תשתפו את מנהל המטבח שייתן את הנקודות שלו, זה מאד חשוב.

שלב ג':
יישום הבריף במשמרת!
יש לבקר ולבדוק האם הנקודות שעלו במהלך הבריף מבוצעות ע"י צוות העובדים. אין ערך לבריף ללא בקרה מצדכם.
רעיונות לשינוי אווירה בבריף:
הוצאת מנות ומשקאות לטעימות, במטרה ללמד את התפריט בצורה טובה יותר
תחרויות נושאות פרסים במשמרת
בריף בנושאים בתפריט (רטבים, מכירות, ניקיון, זמנים, משקאות)
בריף סימולציות שירות
בריף כיף בנושא שלא קשור למסעדה כמו בריף ספורט (מתאים לצוות עובדים ותיק)

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 4.2 / 5. ספירת הצבעה: 5

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים