fbpx

אופס, שכחתי להקליד

אתם לבטח מכירים את זה:
עובד נזכר ששכח להקליד מנה, מגיע בבהלה למנהל ששם לב שהמטבח עמוס והדבר האחרון שהוא רוצה לעשות זה להפיל עליו משהו נוסף ש"חייב לזרז, עכשיו!"
השתלשלות אירועים מוכרת, כואבת והכי חשוב לא נעימה. אם מדובר בשולחן גדול, הבעיה גדולה עוד יותר.
כשלוקחים הזמנה מול שולחן/בר יש לשים לב לאחת מנקודות התורפה המאיימות לשנות לנו את המשמרת.
בעת לקיחת הזמנה מול לקוח, הישארו מרוכזים, שימו לב לכל הפרטים שהוא דורש. אם שמתם לב שיש לקוח שמתלבט, תייעצו לו. אתם יודעים טוב יותר מהן המנות המנצחות בתפריט. סיימתם להקליד את ההזמנה במחשב והמשכתם למשימות הבאות. לפתע, שמתם לב שמנה אחת לא הודפסה.

זה הולך להיות ככה:
מנהל המשמרת שהראש שלו עמוס במשימות שונות צריך להתרכז במשימה חשובה מאד בדמות מנה שלא הגיעה ללקוח, את המידע הוא צריך להעביר לעובדי המטבח ובייחוד לצ'קרים שכבר עמוסים במנות לשאר הלקוחות במסעדה. בין אם זו מנה שזמן הכנתה ארוך ובין אם לא, יש לגשת ללקוח ולעדכן אותו במקרה. בדגש על לגשת ללקוח ולא לחכות אפילו לא עוד שנייה אחת.

ברגע שהגעתם לעדכן את הלקוח, וודאו שאתם מספרים את האמת, תהיו שקופית ותחסכו אי נעימויות. כשהמנה מוכנה יש לגשת ללקוח בצורה נעימה ולהגיש לו את המנה.

במידת הצורך ולפי ראות עיני המנהל ניתן לפצות את הלקוח.

אז איך כן אפשר להימנע ממצב זה?
1. חזרה על ההזמנה מול הלקוחות (במידה ופספסנו נוכל לתקן)
2. ניהול משמרת אקטיבי ובקרת עובדים, בייחוד אם חדשים
3. בריף עובדים שבו מציגים את השתלשלות האירועים (אפשר גם לבקש ממנהל המטבח להציג את הנקודה)
4. הקלדת המנות בצורה מסודרת כך שגם המטבח לא יפספס, לדוגמא:
מנת סלמון עם פירה X3
מנת סלמון עם אורז X2
חזה עוף עם צ'יפס
לא בצורה מפוזרת כך שקל יותר לפספס, בייחוד במצבי לחץ.
חשוב לזכור,
טעויות קורות, קרו ויקרו לכולם. צריך לדעת לומר ללקוח, טעינו, נתקן הכי מהר שאפשר ובאיכות הכי גבוהה שאפשר. משמע, לא נוציא מנה במהירות רק כי היא התעכבה אבל נוותר על האיכות.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 5 / 5. ספירת הצבעה: 1

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים