fbpx

פוליטיקה בעסקים ואיך זה יכול להשפיע עליכם

פיצה היא מאכל אהוב ואחד הנמכרים ביותר בעולם כבר המון שנים.

רק בשביל לסבר את אוזניכם, בשנת 2018 מחזור מכירות הפיצה בארצות הברית עמד על כ45 מיליארד דולרים. מה עם שאר העולם? מחזור מכירות הפיצה בעולם נאמד במספר משוגע של 134 מיליארד דולרים.

אם פספסתם, מדובר על שנה אחת בלבד.

המספרים היפים הללו לא האירו פנים לכולם. קיימת רשת אחת ומאד מוכרת, שהשנה הזו תיזכר עבורו כשנה לא ידידותית, בלשון המעטה.

מדובר על אחת הרשתות פיצה הגדולות בארה"ב "Papa Johns".

יו"ר הרשת לשעבר, ג'ון שנאטר, התבטא באמירה לא נעימה וגזענית ובכך גרם במספר ימים לירידה של 5% בערך החברה. אם לא די בכך, פאפא ג'ונס צפתה מהצד בעלייה משמעותית במניות של דומינוס פיצה, אחת המתחרות הגדולות בשוק הפיצות בארה"ב.

הבעיות החלו עוד לפני תקרית האמירה הגזענית, בכך שהרשת נקלעה לקשיים נוספים ומסתמן שספגה מכה קשה כשגילתה שירידת ערך המנייה מסתכמת בלמעלה מ30% בזמן קצר מאד, יחסית לרשת בסדר גודל זה.

יש לציין שהירידה נובעת מסיבות נוספות שחלקן קשורות ליו"ר עצמו.

על מנת לשפר את תדמית הרשת הוחלט למנות, וממש במהירות, את שאקיל אוניל, אגדת הכדורסל האמריקאית לחבר בדירקטוריון. המינוי שלו תרם לעליה זריזה של 4% במניית החברה.

שאקיל מעורב בהחלטות הרשת ונמנה כחלק מהפרזנטורים שלה. הוא החליט לקחת את המינוי שלו צעד אחד קדימה בכך שרכש תשעה(!) סניפים באטלנטה וסניף נוסף בלוס אנג׳לס.

כדי לחזק את מעמד הרשת ולתמוך בה כלכלית, שאקיל החליט להביא ללקוחות שלו סלים למשחקי כדורסל. בכל שבוע שאקיל משחק עם הלקוחות, מבצע תחרויות קליעה ובכך, גרם לאנשים נוספים להתחבר אליו וכמובן להחזיר את אמון הלקוחות ברשת.

האם המאמר עזר לך?

לחצ/י כדי לדרג!

דירוג ממוצע 0 / 5. ספירת הצבעה: 0

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב print
Print

הצטרפו לניוזלטר שלי

נשבע שאני לא חופר :)

יש פה עוד כמה טובים